2012.08.12// J. Kruczek
XCOM: Enemy Unknown powstaje na różne platformy, jednak to pecety mają pełnić główną rolę. Właśnie z tej platformy wywodzi się kultowa strategia i na tej platformie ma być najlepsza. Studio Firaxis poinformowało o kilku zmianach w pecetowej edycji gry oraz o wyglądzie multiplayera.
Komputerowi gracze będą mogli regulować wysokość kamery podczas walki, zaś możliwość rysowania siatki pozwoli na sprawdzenie wpływu terenu na ruch jednostek. Całość oczywiście zostanie oddana w całkowicie przebudowanym interfejsie. XCOM: Enemy Unknown jest grą stworzoną z myślą o klawiaturze i myszce. Właśnie pod tym kątem zostało opracowane menu gry w wersji pecetowej. Gracze maja otrzymać znacznie więcej opcji niż posiadacze konsol.
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
W XCOM: Enemy Unknown pojawi się również tryb rozgrywki sieciowej. To dość kontrowersyjne rozwiązanie dla największych fanów marki, ale stanowi bardzo ciekawą formę rozrywki. Przede wszystkim gracze będą mogli się wcielić w kosmitów, a sama forma multiplayera została oparta o moda UFO2000 z oryginalnego XCOM. Tryb multi ma być jedynie dodatkiem do gry. W tej formie rozgrywki staną na przeciw siebie dwa zespoły stworzone z ludzi i kosmitów, a zwycięży ta, która wyeliminuje rywala. W rozgrywce sieciowej nie będzie systemu rozwoju, a jedynie zwykłe potyczki miedzy graczami.
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown