2014.01.31// J. Kruczek
World of Warcraft był, jest i jeszcze długo będzie najpopularniejszym tytułem MMO na rynku. Gra Blizzarda zrewolucjonizowała rynek produkcji sieciowych i przez niemal dziesięć lat trafiła do milionów ludzi. No właśnie, jak przedstawiają się statystyki kultowej produkcji?
Blizzard postanowił opublikować infografiki z podsumowaniem dziesięciu lat działania World of Warcraft. Deweloper skupił się jednak na ciekawostkach, które pokazują, jak wielki miała i nadal ma produkcja MMO. World of Warcraft zadebiutował w listopadzie 2004 roku i od tego momentu założono 100 milionów kont i wykreowano 500 milionów postaci.
World of Warcraft - zobacz infografikę od Blizzarda
W świat Azeroth zagłębiali się gracze z 240 krajów i terytoriów świata. Znalazły się nawet wejścia z Antarktydy. Wspomniane 500 milionów postaci niemal po równo rozłożyło się po stronie Przymierza (52%) i Hordy (47%). Co ciekawe tylko 1% obrał neutralną drogę rozwoju. Gracze w czasie zabawy założyli 9 milionów gildii.
Wrażenie robi także aspekt ekonomiczny produkcji. W World of Warcraft każdego dnia dokonuje się 2,8 milionów transakcji za pośrednictwem domu aukcyjnego. Fabuła gry wraz z dodatkami zajmuje 6 milionów słów, a nagranie ścieżki dźwiękowej wymagałoby użycia 44 płyt CD. Jak widać World of Warcraft jest grą potężną i gromadzącą naprawdę wiele ludzi z całego świata. Choć jej popularność nieco maleje to jeszcze przez lata świat Azeroth będzie przyciągał swoją magią.