2019.11.25// J. Kruczek
Microsoft Flight Simulator wzbudza wielkie emocje od pierwszej zapowiedzi. Fenomenalna oprawa graficzna, monstrualnie ogromny świat gry i oczywiście realistyczna fizyka. Twórcy postanowili przybliżyć ten ostatni aspekt w najnowszym materiale, jakie opublikowali.
Studio Asobo zaprezentowało obszerny materiał wyjaśniający wiele kwestii związanych z fizyką oraz aerodynamiką. Twórcy na początku prac wzięli na tapetę kod źródłowy poprzednich odsłon i wyciągnęli wnioski, co należy poprawić. Przede wszystkim konieczne było zastosowanie jeszcze bardziej szczegółowej fizyki. Zdaniem dewelopera teraz nawet najmniejsze zmienne będą wpływały na zachowanie samolotów.
Microsoft Flight Simulator
Przykładowo pilot ma odczuć każdą najmniejsza nierówność na pasie startowym, a brak kontroli może doprowadzić do poślizgu maszyny. Dopracowano system kolizji. Pierwszy raz w cyklu pojawi się możliwość lądowania na pochyłej powierzchni. Oznacza to między innymi możliwość awaryjnego posadzenia samolotu na zboczu góry. Pojawi się oblodzenie samolotów, realistyczne zużycie paliwa oraz możliwość kontroli klap na skrzydłach. Wszystko to wymusi na graczach większa kontrolę i lepsze planowanie lotów.
Duży wpływ na rozgrywkę mają mieć chmury i pogoda. Nie zabraknie turbulencji, a prądy powietrzne będą mocno wpływać na zachowanie samolotów. Przypomnijmy, że w Microsoft Flight Simulator znajdzie się cała kula ziemska powstała w oparciu o mapy wyszukiwarki Bing. Premiera gry nastąpi w 2020 roku na PC oraz Xbox One.