2013.05.05// J. Kruczek
Metro: Last Light cieszy się sporym zainteresowaniem wśród graczy i premiera gry powinna przejść sporym echem. Tymczasem twórcy zdradzają kolejne ciekawe informacje na temat produkcji. Dziś możemy się przyjrzeć bliżej różnicom w grze działającej na różnych wersjach bibliotek DirectX.
Wersja uruchomiona na bibliotekach DirectX 11 ma być aż 15 procent wydajniejsza niż w przypadku pracy na DirectX 9. Co więcej posiadacze mocnych komputerów z kartami AMD mogą liczyć na wyświetlanie efektów związanych z technologią Nvidia PhysX. Korzystanie z rozwiązań Nvidii będzie wymagało jednak komputera z najwyższej półki. Posiadacze kart Nvidii nie będą mieli tego problemu, ponieważ ich karty samodzielnie obsługują większość technologii Nvidii.
Metro: Last Light
Część efektów, jak teselacja będzie pracować w dwóch trybach. Pierwszy z nich obejmie tylko część obiektów w grze, zaś drugi obejmuje wszystkie obiekty. W kwestii poszczególnych wersji DirectX to 11 będzie działała najlepiej, ponieważ pod nią powstała gra. Wersje 10 i 9 nie zawierają różnic w efektach graficznych, jednak 10 będzie pracować nieco szybciej. Najważniejsze jednak, że gra ma działać nawet na nieco słabszych maszynach, choć oczywiście im lepszy komputer tym więcej fajerwerków uraczymy na ekranie.