2018.04.17// J. Kruczek
Electronic Arts nie będzie dobrze wspominać 2017 roku. Mikrotransakcje w Star Wars: Battlefront II czy NFS: Payback rzuciły potężną falę krytyki na wydawcę, a gry mocno ucierpiały na wynikach finansowych.
Patrick Soderlund odpowiadający za nadzorowanie studiów EA udzielił wywiadu, w którym przyznał się do błędów wydawcy i zapowiedział poprawę. Jak zapewnia władze wydawnictwa przyjrzały się problemowi i zrozumiały sytuację oraz powody oburzenia graczy.

Star Wars: Battlefront 2
Tym samym w kolejnej odsłonie Battlefield czy w nowej grze Anthem podobne błędy mają nie być popełniane. To oznacza między innymi, że cały rozwój postaci i postępy w grze nie powinny być powiązane z monetyzacją. Ta powinna służyć jedynie możliwości personalizacji gry, która nie da graczom przewagi na polu walki.
Soderlund przyznaje, że po zmianach w systemie mikrotransakcji Battlefront II pozyskał więcej graczy. To pokazało wydawcy, że gracze faktycznie nie chcą tytułów pay-to-win. Czas pokaże, czy EA wywiąże się z obietnic.