2015.08.23// J. Kruczek
Studio Strange Loop Games zapowiedziało dość osobliwy projekt. Gra o nazwie Eco jest gatunkowo zbliżona do Minecrafta, ale w tym wypadku sandbox zaserwuje graczom znacznie bardziej wymagającą i realistyczną rozgrywkę.
Deweloper chce stworzyć niezwykłe środowisko, w którym każda decyzja graczy znajdzie swoje odzwierciedlenie i może doprowadzić do wirtualnej klęski żywiołowej. Sami gracze maja głosować na temat warunków i klimatu na poszczególnych serwerach. Na jednym będzie się bawiło stu graczy, a ich decyzje mogą kreować każdy aspekt świata gry.
Eco
Eco ma być zbudowane na zaawansowanych algorytmach. Wszystko w grze żyje własnym życiem. Zwierzęta migrują i się rozmnażają, rośli rosną niczym te z rzeczywistości. Nie uraczymy tu odrastania drzewa kilka minut po ścięciu. To oznacza, że gracze będą się musieli obchodzić bardzo delikatnie z wirtualną naturą. Inaczej doprowadzą do zagłady środowiska i własnych postaci.
Każdy budynek i działanie wywrze odcisk na systemie. Gracze skupieni na danym serwerze stworzą społeczność i będą mogli wybierać i głosować nad konkretnymi prawami, zakazami itp. W grze pojawi się rozbudowany system budowania obiektów i zarządzania ekonomią. Całość zapowiada się interesująco i póki co Eco zbiera na siebie pieniądze w Kickstarterze. Wszystko wskazuje na to, że zbiórka się uda, a wtedy poznamy kolejne szczegóły produkcji.
Eco