2013.08.08// J. Kruczek
Civilization Online będzie rozbudowanym MMO opartym o kultową serię strategii. Do tej pory wiele elementów nowej gry było owianych tajemnica, ale twórcy postanowili zdradzić sporą część z nich. Dowiedzieliśmy się na czym będzie polegać rozgrywka i jaką rolę w świecie wielkich cywilizacji odegra gracz.
Główną różnica między klasycznymi grami z serii, a nowym MMO będzie fakt, że gracz zostanie zrzucony do roli członka społeczeństwa. W świecie gry zetrą się cztery cywilizacje, a gracze będą się wcielać w ich obywateli. Rozgrywka nie będzie się odbywała na poszczególnych serwerach. Zamiast tego pojawi się system sesji pozwalających doprowadzić swoja cywilizację przez wszystkie epoki.
Civilization Online
Gracze będą zbierali punkty doświadczenia i wymieniali je na naukę nowych umiejętności. System klas będzie zastąpiony karierami, w których gracze będą się realizowali. Gracze będą awansowali wraz z awansem całej cywilizacji. Jako rolnik w Antyku gracz skończy we współczesności w roli bioinżyniera. Postacie będą realizowały badania, konstrukcje budynków czy też prowadziły wojny.
Co ciekawe gracze będą wybierali burmistrzów miast i dowódców. Oni będą mieli za cel obieranie drogi rozwoju i pilnowania porządku. Jeżeli zawiodą to obywatele będą mogli ich zrzucić ze stanowiska i wybrać kogo innego. Walki PvP mają głównie polegać na starciach armii. Jednak nie zabraknie kooperacji i pojedynków. W razie śmierci gracz odrodzi się w najbliższym mieście. Sesje będzie można zakończyć podbiciem wszystkich wrogich nacji bądź wyruszeniem w kosmos. Co ważne koniec sesji nie oznacza utracenia postaci. Gracz straci pieniądze i przedmioty, ale pozostanie bagaż nowych umiejętności, z którymi wkroczy się w nową rozgrywkę. Tajemnica pozostaje data premiery i platformy docelowe. W ostatniej kwestii najprawdopodobniej możemy liczyć tylko na wersję pecetową.