2013.12.29// J. Kruczek
Seria Resident Evil przechodzi ostatnio kryzys. Kolejne odsłony nie są przyjmowane tak dobrze, jak kiedyś. Co więcej po markę nie sięgają młodsi gracze, o czym zdaje sobie sprawę Capcom.
Większość miłośników serii Resident Evil ma już sporo lat. Co za tym idzie część z tych osób już w ogóle nie gra, a pozostali stanowią dość małą grupę. Do tego nowe rozwiązania w serii nie przysparzają jej popularności. W efekcie Capcom szykuje sporo zmian. Najważniejsze to powrót do korzeni marki, choć w tym wypadku musimy poczekać do premiery kolejnej odsłony.
Resident Evil...
...straszył przez lata...
...a teraz ma być stylowy
Tymczasem wydawca ma zamiar sprawić, że Resident Evil stanie się stylowy. W tym celu Capcom nawiązał współpracę z magazynami zajmującymi się modą. Mają się w nich pojawiać reklamy i artykuły dotyczące survival horrorów. W ten sposób marka ma zaistnieć wśród młodych ludzi, którzy niechętnie sięgali po serię pamiętającą początki wirtualnej rozrywki.
W tworzeniu stylowego wizerunku mają też pomóc inne zabiegi. W Tokio powstała już pierwsza restauracja poświęcona grze. A Capcom organizuje specjalne eventy z zombiakami w roli głównej. Czas pokaże, czy Resident Evil odrodzi się z popiołów za pomocą oryginalnych metod promocji.