2013.11.01// J. Kruczek
Od dłuższego czasu pojawiają się głosy, że Xbox One będzie odstawał od Playstation 4. Dziś mamy na to konkretne potwierdzenie, jakim jest rozdzielczość Call of Duty: Ghosts na obu platformach. Okazuje się, że posiadacze sprzętu Sony otrzymają grę wyświetlaną w rozdzielczości Full HD 1080p, zaś właściciele Xboxa One muszą się zadowolić rozdzielczością 720p.
Twórcy Call of Duty: Ghosts musieli zaniżyć rozdzielczość natywną na Xboxa One, ponieważ sprzęt nie był w stanie uciągnąć pełnego Full HD z prędkością 60 klatek na sekundę. Najważniejsze dla programistów było uzyskanie płynności, dlatego grę okrojono. To nie pierwszy przypadek podobnych problemów. Wiadomo już, że Battlefield 4 będzie też pracował z mniejszą rozdzielczością na Xboxie One.

Call of Duty: Ghosts
Jeszcze niedawno zapewniano, że Xbox One przed premierą zostanie podkręcony, a gracze nie zauważą różnić między grami na poszczególne konsole. Wygląda jednak na to, że problem jest większy i już teraz propozycja Microsoftu zdaje się być gorsza niż konsola Sony. Oczywiście na rzetelne porównanie konsol musimy poczekać do ich premier, ale Playstation 4 zdaje się być w lepszej pozycji startowej.

Call of Duty: Ghosts