2013.09.28// J. Kruczek
Call of Duty: Ghosts ma zawierać kilka ważnych nowości względem poprzedniczek. przede wszystkim gracze otrzymają kilka mniej liniowych i bardzo rozległych lokacji. W ten sposób niektóre etapy odejdą od schematu serii.
Seria jest znana z liniowego podejścia do rozgrywki i praktycznie nie wymagała większej inicjatywy ze strony graczy. W Call of Duty: Ghosts sytuacja ma się zmienić i w trakcie kampanii pojawią się etapy, w których gracz samodzielnie będzie musiał zlokalizować cel. Te zadania zostaną rozegrane na potężnych, jak na serię mapach.
Call of Duty: Ghosts
Duże obszary pojawią się także w multiplayerze. Twórcy ujawnili mapę Stonehaven, która przypadnie do gustu głównie snajperom. Rozległe przestrzenie pozwolą na efektywne eliminowanie przeciwników z dystansu. Mapa skupia się wokół ruin średniowiecznego zamku. Oczywiście lokacja w miarę walk może się zmieniać na skutek zniszczeń.
Call of Duty: Ghosts