2013.05.25// J. Kruczek
Call of Duty: Ghosts zrobiło bardzo dobre wrażenie podczas prezentacji Xboxa One. Gra wygląda rewelacyjnie i znacznie odbiega od poprzednich odsłon cyklu. Okazuje się jednak, że Infinity Ward nie stworzyło nowego silnika graficznego, zamiast tego solidnie rozwinięto starszą technologię.
Jede3n z przedstawicieli dewelopera wyjaśnił, dlaczego nie powstała zupełnie nowa technologia na potrzeby gry. Wszystko za sprawą krótkiego czasu między poszczególnymi odsłonami. Infinity Ward nie było w stanie przez dewa lata zaprojektować od podstaw silnika graficznego. To spowodowało, że na warsztat trafił poprzedni silnik.
Call of Duty: Ghosts
Programiści rozebrali dostępny silnik i dodali do niego technologie wykorzystywane przez konsole nowej generacji. Zwiększono wydajność poszczególnych efektów i poprawiono możliwości obliczeniowe, Wszystko przełożyło się na możliwość budowy znacznie lepszej grafiki, co możemy obserwować na filmach z prezentacji Call of Duty: Ghosts. Dokładniejsze prezentacje gry zobaczymy na targach E3, gdzie będziemy mieli okazję stwierdzić, czy faktycznie poprawiony silnik jest tak dobry, jak zapowiada deweloper.